Łódź: Nr sprawy 63/ZP/2013. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: przygotowanie dokumentacji projektowej na modernizację i adaptację przestrzeni Regionalnego Ośrodka Onkologicznego na potrzeby Wojewódzkiego Centrum Profilaktyki Onkologicznej.
Numer ogłoszenia: 83703 - 2013; data zamieszczenia: 21.05.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Mikołaja Kopernika , ul. Pabianicka 62, 93-513 Łódź, woj. łódzkie, tel. 042 6895910, 6895912, faks 042 6895911.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Nr sprawy 63/ZP/2013. Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na: przygotowanie dokumentacji projektowej na modernizację i adaptację przestrzeni Regionalnego Ośrodka Onkologicznego na potrzeby Wojewódzkiego Centrum Profilaktyki Onkologicznej..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przygotowanie dokumentacji projektowej na modernizację i adaptację przestrzeni Regionalnego Ośrodka Onkologicznego na potrzeby Wojewódzkiego Centrum Profilaktyki Onkologicznej, zwanej dalej w SIWZ i wzorze umowy Inwestycją: 1 projektu koncepcyjnego i uzyskanie akceptacji projektu przez Zamawiającego, 2 dokumentacji projektowej niezbędnej do uzyskania decyzji pozwolenia na budowę wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę. 3 projektu aranżacji wnętrz oraz uzyskanie akceptacji projektu przez Zamawiającego, 4 wielobranżowej dokumentacji projektowej wykonawczej. 5 innych nie wymienionych powyżej opracowań, ekspertyz, projektów technicznych koniecznych do realizacji robót budowlanych dla późniejszej wymogami eksploatacji obiektów, 6 bilansu na zapotrzebowanie mediów, uzyskanie wszystkich koniecznych warunków przyłączenia do sieci, uzyskanie w imieniu Zamawiającego odpowiednich opinii oraz niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych. 7 pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji Inwestycji. 8 Ze względu na fakt, iż opracowana dokumentacja projektowa będzie stanowiła opis przedmiotu zamówienia na realizację robót budowlanych wykonawca zobowiązany jest przestrzegać przepisów Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) 9 W przypadku wskazania w dokumentacji projektowej pochodzenia (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub norm, o których mowa w art. 30 ust. 1- 3 ustawy, należy dodać zapis, że dopuszcza się oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych. W każdym z takich przypadków Wykonawca zobowiązany jest doprecyzować zakres dopuszczalnej równoważności. Pomieszczenia, które zostaną poddane przebudowie znajdują się na parterze budynku głównego Regionalnego Ośrodka Onkologicznego WSS im. M. Kopernika w Łodzi. Powierzchnia do zaprojektowania wynosi około 1 310 m2, w tym zawarta jest powierzchnia terenu otwartego - patio, gdzie należy zaprojektować sposób zadaszenia umożliwiający zaadoptowanie powstałej powierzchni na pomieszczenia centrum profilaktyki. Przebudowie podlegać będzie strefa wejściowa Regionalnego Ośrodka Onkologicznego (m.in. Izba Przyjęć, rejestracja, szatnia, gabinety lekarskie, gabinet mammografii)oraz przeprowadzony zostanie remont elewacji wejściowej Regionalnego Ośrodka Onkologicznego Szpitala im. M. Kopernika. Długość elewacji podlegającej remontowi wynosi około 49m, ze szczególnym uwzględnieniem 13m strefy zadaszenia wejścia głównego do Regionalnego Ośrodka Onkologicznego. W ramach przebudowy nastąpi również przykrycie wewnętrznego terenu zielonego (patio szpitalne) z adaptacją powstałej powierzchni na pomieszczenia Wojewódzkiego Centrum Profilaktyki Onkologicznej (m.in. przestrzeń audytoryjna) zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 czerwca 2012 r. (Dz. U. Nr 123 z 29 czerwca 2012r poz.739 ) w sprawie szczegółowych wymagań , jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą , wraz z obowiązkiem projektanta do pełnienia nadzoru autorskiego wynikającym z art. 16 pkt 5 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych - Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm. oraz art. 20 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane. W ramach przedmiotowego zamówienia jest również przeprowadzenie wizji lokalnej w pomieszczeniach podlegających zaadoptowaniu/przebudowie oraz wykonanie inwentaryzacji budowlano - instalacyjnej wraz z ewentualną oceną stanu konstrukcyjno - technicznego pomieszczeń i elementów nośnych budynku związanych ze zmianą obciążeń - na potrzeby wykonania projektu. Szczegóły funkcjonalne w zakresie technologii medycznej, zakresu i przeznaczenia pomieszczeń oraz poszczególnych branż wymagają uzgodnienia z osobami odpowiedzialnymi Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. M. Kopernika w Łodzi. Wykonawca zamówienia (Projektant) zobowiązany jest do uzgodnienia poszczególnych opracowań branżowych z przedstawicielami Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. M. Kopernika w Łodzi. Dokumentacja winna zawierać m.in: a) projekt architektoniczno-budowlany, b) projekt aranżacji wnętrz c) projekt technologiczny wraz z wyposażeniem, d) projekt instalacji elektrycznych, e) projekt instalacji elektrycznych słaboprądowych (instalacja telefoniczna, komputerowa, sygnalizacji p/pożarowej, przyzywowa, itp.), f) projekt instalacji wodno- kanalizacyjnej i c.o., g) projekt instalacji wentylacji / klimatyzacji h) uzyskanie wymaganych opinii, uzgodnień i pozwoleń (uzgodnienia międzybranżowe - karta uzgodnień, uzgodnienie z Sanepidem, rzeczoznawcą bhp i p. poż., pozwolenie na budowę, i) przedmiary robót, kosztorysy inwestorskie oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z informacją o bezpieczeństwie i ochronie zdrowia, j) powyższy katalog nie wyczerpuje ewentualnych, innych projektów instalacji, które mogą okazać się niezbędne- zgodnie z obowiązującymi przepisami - na chwilę uzyskiwania wymaganych pozwoleń Wykonawca zamówienia zobowiązany będzie przekazać bez dodatkowego wynagrodzenia na rzecz Zamawiającego wszelkie prawa autorskie i majątkowe wynikające z tytułu wykonanej dokumentacji..

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.22.00.00-6, 71.32.00.00-7, 71.24.20.00-6, 71.24.80.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 24.06.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 5 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te winny być wystawione nie wcześniej niż w terminie określonym w punkcie 5 SIWZ.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiany do umowy 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 Pzp. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania poniższych zmian istotnych postanowień zawartej umowy: 1) zmiany terminu określonego w §3 ust. 1 niniejszej umowy, spowodowanej okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego lub okolicznościami niezależnymi od Zamawiającego lub Wykonawcy, w szczególności: a) konieczność udzielenia zamówień dodatkowych, których wykonanie wpłynie na zmianę terminu wykonania zamówienia podstawowego, b) przedłużający się termin uzyskania uzgodnień, postanowień i decyzji wydawanych przez Organy Administracyjne, c) trudności terenowo - prawne, d) konieczność zmiany wcześniej przyjętych i zaakceptowanych rozwiązań; 2) zmiany zakresu przedmiotu umowy oraz przedstawionych rozwiązań zawartych w dokumentacji projektowej, przy czym zmiana taka może być spowodowana wyłącznie okolicznościami zaistniałymi w trakcie realizacji przedmiotu umowy, w szczególności: a) warunki geologiczne, b) ewentualne kolizje z projektowaną i istniejącą infrastrukturą; 3) zakresu dokumentacji projektowej, stanowiącej przedmiot umowy, wskutek korekt dokonywanych w ramach pełnionego przez Wykonawcę nadzoru autorskiego, w sytuacjach nie wynikających z wad w pierwotnie wykonanym projekcie, 4) terminu świadczenia usługi nadzoru autorskiego w przypadku zmiany terminu(ów) (rozpoczęcia i/lub zakończenia) realizacji inwestycji, której dotyczy dokumentacja projektowa stanowiąca przedmiot niniejszej oraz wysokości wynagrodzenia Wykonawcy za pełnienie nadzoru autorskiego w takim przypadku - zmiana nastąpi w oparciu o wartość wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych, ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za ostatni kwartał poprzedzający zawarcie aneksu do umowy, 5) zmiany stawki podatku VAT - zmianie ulegnie wynagrodzenie netto, stosownie do zmiany stawki VAT. 2. Zmiany do umowy określone w ust. 1 wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności w postaci aneksu do umowy i muszą być udokumentowane. 3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 pkt 1) i 2) niniejszego paragrafu, winny zostać udokumentowane przez Wykonawcę na piśmie, w sposób nie budzący wątpliwości. Pismo zostanie złożone u Zamawiającego nie później niż na 7 dni przed upływem terminu określonego w §3 ust. 1 niniejszej umowy. 4. Zamawiający niezwłocznie złoży u Wykonawcy pismo informujące o zmianie, o której mowa w ust. 1 pkt 4) niniejszego paragrafu.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kopernik.lodz.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. M. Kopernika w Łodzi, ul. Pabianicka 62, 93-513 Łódź, Dział Zamówień Publicznych.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.05.2013 godzina 10:00, miejsce: Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. M. Kopernika w Łodzi, ul. Pabianicka 62, 93-513 Łódź, Kancelaria Szpitala.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie